Monday 30 May 2011

Sejarah Tercipta

Pertandingan pertama pasukan Pg Panther didalam sesuatu kejohanan bermula pada 28hb Mei 2011 bertempat di padang sekolah Sri Relau pada jam 9.40 pagi.  Pasukan bawah 12 tahun telah terpilih untuk memulakan cabaran Pg Panther menentang  wakil  Kedah,  Hicom Juniors. Pasukan Kenari  dengan nyanyian keramat lagu Hijau Kuning masuk ke padang dengan begitu bergaya. Namun pasukan Panther dengan semangat yg membara tidak sedikit pun merasa gentar.
Tiupan awal wisel memulakan pertandingan disambut dengan serangan serangan yang bertali arus oleh pasukan Kenari, Namun jentera  pertahanan Panthers  yang dikendalikan oleh Ariffin dan Amir di bantu Calister , begitu kebal  untuk di bolosi , biarpun begitu serangan serangan balas Panther juga gagal menghasilkan apa2 .
Percaturan memasukan pemain simpanan Akif Iqraiz untuk membantu bahagian serangan yang kelihatan tumpul menampakan permainan Panther menjadi lebih tersusun. Sehinggalah satu hantaran yang cantik dari Ariffin sampai kepada Akif , memperdayakan seorang pemain lawan dan terus merembat kencang gagal diselamat kan penjaga gol .
Seterusnya pasukan Panthers dengan permainan yang lebih mantap hanya bertahan dari asakan asakan yang berterusan dari pasukan Kenari sehinggalah wisel penamat dibunyikan. Dengan keputusan jaringan Penang Panther 1 dan Kenari Kids – Hicom Junior 0
Dan pada hari itu bermula lah cabaran Penang Panther mengharungi Kejohanan bolasepak. Kemenangan pertama oleh pasukan bawah 12 tahun ini telah berjaya menaikan semangat pasukan bawah umur yg lain yg juga menghasilkan keputusan2 cemerlang  diluar dugaan.
Kemunculan secara tiba2 pasukan Penang Panthers dalam kejohanan kali ini pastinya membuka mata pasukan pasukan lain, yang selama ini tidak menyedari keujudannya. Terima kasih kami kepada penganjur kejohanan MUfa , yang begitu memberi sokongan untuk kami  supaya beraksi  dalam kejohanan kali ini.
Tahniah pada Pasukan, Jurulatih dan Pengurusan PgPanther
Selamat maju jaya





No comments:

Post a Comment