Monday 30 May 2011

Panthers keluar dari bayangan Pearl

Panthers bukannya Pearl
Untuk sekian lamanya Panthers sering dibayangi oleh Pearl , kata kata sindiran seperti we are the real Panthers juga pernah keluar dari mulut pelatih2 senior Pearl pada awalnya, Bahkan apabila kami adakan perlawanan persahabatan dgn pasukan lain, pun ada yang menyangka yg kami ini Pearl. Hinggalah kami terpaksa membetulkan kekeliruan ini dengan menerangkan yang Pearl dan Panther itu adalah dua pasukan yg berbeza, dibawah pengurusan yang berbeza. Pernah terfikir dipihak pengurusan agar nama Panther ditukar supaya tidak lagi dikaitkan dengan Pearl namun ada yang mempertahankan tidak mahu nama Panther berkubur.
Penang Panther telah dilancarkan secara rasmi pada tahun 2009 ,yang mana pada ketika itu Panthers mempunyai lebih dari 100 orang pelatih dgn barisan jurulatih2 berpengalaman diketuai oleh coach Halim sbg ketua jurulatih.  Perjalanan kelab berjalan lancar dan ceria, banyak program2 yg diadakan untuk memperiratkan siratulrahim dgn ibubapa , spt majlis Hari Raya dan sebagainya. Perlawanan2 persahabatan bukan saja diadakan didalam negeri, bahkan sampai ke negeri jiran Kedah, boleh di katakan Panthers telah bertapak dan sedang lancar menuju kehadapan
Tapi malangnya keadaan itu tidak berterusan, pada tahun yang sama juga satu perselisihan faham berlaku yang menyaksikan kesemua jurulatih membawa kesemua pelatih keluar beramai ramai dan mengistiharkan  pembubaran Panthers . Pelatih2  Panther di bawa ke satu venue latihan baru dan kemudian telah bertukar nama kepada Pearl Soccer School. Maka tidak hairanlah jika pelatih2 Pearl ini beranggapan yang merekalah Panthers yang sebenar.
Apa yang menyebabkan perselisihan faham yang malang ini hanya diketahui oleh mereka2 yang terlibat. Tapi apa  yang berlaku di venue PFS pada minggu selepasnya adalah amat menyedihkan, apa yang tertinggal  hanyalah  dua tiga orang pelatih dan seorang coach Cikgu Azhar,  En. Adam selaku presiden kelab dengan sugul memohon maaf kpd ibu bapa sambil menceritakan masaalah yg terjadi. Saya adalah salah seorang diantara ibubapa tersebut,
Setelah beberapa lama didalam keadaan yg tidak menentu , Penang Panther telah sedikit demi sedikit menguatkan kedudukan,  dan dengan barisan pengurusan yang baru dilantik kedudukan Penang Panthers kini bertambah mantap. Pelatih2 kini semakin ramai dan keprihatinan ibubapa juga bertambah.  Panthers kini  telah mula berani menyertai kejohanan .
Bertemu di kejohanan
Nasib telah menentukan buat pertama kalinya Panthers terpaksa bertemu Pearl didalam sebuah kejohanan. Bertempat di padang sekolah Sri Relau pada 29hb Mei 2011, disaksikan oleh ibubapa dan mereka2 yang tahu sejarah Pearl dan Panthers, perlawanan untuk merebut tempat ke pertandingan akhir diadakan,yang  akhirnya menyaksikan  Panthers mengalahkan Pearl dengan jaringan 4-0,  dan seterusnya mara ke perlawanan akhir dan muncul sebagai JUARA .
Kini Panthers tidak lagi dibayangi oleh Pearl ..dengan tekad azam utk terus maju kehadapan dan usaha gigih barisan pengurusan,  kami akan berusaha terus demi menrealisasikan matlamat asal penubuhan . Selamat maju Jaya.
Wasallam




No comments:

Post a Comment